Det smärtar att inte vara sann

Ju närmre mig själv jag kommer desto tydligare blir min sanning, desto mer smärtsamt blir det att vara osann. Jag fick kämpa hela gårdagen för att låtsas, hålla upp en fasad, engagera mig i sådant jag inte alls tycker är viktigt, försvara något jag inte tror på… Konsekvensen; Sååå mycket energi ut. Låg i fosterställning och grät så fort jag fick chansen. Orolig sömn och mage. Mer rädsla än kärlek. Ont i kroppen. Ont i själen.

Jag förtjänar bättre. Min omgivning förtjänar bättre. Det här måste få ett slut. Mycket snart.

20140128-065313.jpg

Kommentera

