Rådjuret

Stötte på tre rådjur på nära håll i skogen idag, drog ett änglakort imorse som sa ”Lita på tecknen”

Instinkt, oberoende, påmyttfödelse

Graciös, skygg och snabb, har rådjuret symboliserat naturens krafter som människan inte kan underställa sig. Hornen som växer en bit varje år symboliserar pånyttfödelse och förnyelse. Rådjuren gäckar sina jägare och kan ibland förefalla som de antingen bara uppenbarar sig eller bara försvinner från platsen på ett ögonblick.

20140529-192248.jpg

2 thoughts on “Rådjuret

  1. Hej,

    Jag har läst runt lite här på bloggen samt på din tidigare blogg. Hittade hit då jag googlade rotationsdieten, då jag precis börjat med just det. Har inte läst allt du skrivit, men har fått uppfattningen av att du tidigare inte tyckte att det fungerade så bra, och att du funderade på att äta raw food istället, stämmer det? Eller äter du raw food inom rotationsdietens ramar?

    Hälsningar
    Oskar

    • Hej Oskar! Jag ställde om kosten 2012 och började med rotationsdiet för att läka ut 6 olika autoimmuna diagnoser. Idag försöker jag äta varierat men ej strikt rotation. Jag tror dock det var viktigt för mig i början för att kroppen inte skulle hitta nya födoämnen att skapa allergi mot när jag tog bort de 64 födoämnen som jag då inte tålde. Hoppas det kan hjälpa dig också! Kram//H

Kommentera

